torsdag 29 juli 2010

Funderar

För en liten tid sen började hustrun dra upp en urgammal diskussion som vi haft och som vi inte kommer framåt av, det blir snabbt destruktivt för förhållandet, så jag bad henne sluta tjafsa om hon skulle slippa påföljder i form av smisk. Jag fick då svaret: Vi måste skilja på vardagsgnabb och sexgnabb. Jag måste ju säga vad jag tycker om det som rör mitt vardagsliv. Sexlivet var en annan sak där är du Master.
Detta har fått mig att fundera, dels så ser jag mig inte som Master, jag ser mig som en make som måste ta till lite ovanliga metoder för att få en bättre hustru men det kanske är en definitionsfråga.
Det andra är, hur sjutton går det till att skilja sexliv från vardagsliv, om hustrun är en tjatig bitch hela dan så ska jag inte låta det påverka mitt sexliv, jag fattar inte hur det skulle gå till. En god hustru måste man enligt min mening vara 24/7 alternativet är en sexslav och det var inte det jag ville ha när jag gifte mig.
Nej jag kommer att fortsätta försöka uppfostra henne som hustru och då går det inte att skilja ut enstaka saker där jag är "master", jag är en snäll make och tillåter åsikter och diskussioner som kan föra saker framåt så det måste gå att få det att fungera.

3 kommentarer:

  1. Ja det där kan jag tänka mig blir en svår balansgång när man lever i hopp och är D och s,
    det är inte lätt vart går den hårfina linjen mellan dom olika rollerna 24/7 eller bara under en session, fostran eller sex..

    SvaraRadera
  2. Min M vill ej skilja på det alls !
    Ska alltid gälla!!!
    om jag skulle vara oppstinat eller dryg eller respektlös ,,,som jag tyvärr blir ibland så blir det reprimander (hiiih nytt ord jag lärt mig ;)
    Likväl som kvinnan tycker att sexlivet börjar i hushållet med hjälp och så ,,,borde kanske även mannen ha en talan i att vissa saker ska följas?
    Lite tankar från mig .
    nyans

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna, tur att jag är Herren i huset så jag får bestämma ;)

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se